Pages

Tuesday, February 8, 2011

Jangan Lupa.....

Hai semua!! Hari ni nak cite sikit pasal peristiwa hari ni.. ntah camne nak dijadikan isu, aku terlupa nak basuh seluar keje suami. bole lak lupa.. yela.. cuti yang lepas kami balik kampung.. sebelum balik kampung, aku cuma sempat basuh baju2 dan pakaian yang ringan-ringan je.. seluar keje si dia ni jenis berat (seluar jeans) tu pasal la selalu diasingkan.. lagi 1 sebab kotor sangat. sesuai dibasuh ngan yang sejenis je.. tak bole campur ngan baju lain.

So, sambung balik cite tadi. dah lupa nak basuh, of course la cik abang tu marah. mane taknye...dia siap2 nak pegi keje, tengok2 seluar dok terperuk kat dalam baldi lagi..huhu...terus aku dapat sms yang berbunyi begini... apsal tak basuh seluar???  ops!!!!aku pon terkejut gila argh!!! untuk pengetahuan semua, time tu aku berada di kelas. sebab ape aku pegi kelas?? yang tu aku cite di entry yang lain okeh!! so, aku pon reply sms laki aku tu.. sorry bang, lupa la nak basuh.. pastu silent handphone sebab takot mengganggu lak nanti.. sampai la abis kelas aku tak tengok2 handphone.. malas nak amek port la konon.. tapi dalam ati ni takot2 jugak... tapi tu la..malas nak gaduh2 sebab benda kecik.. kalau dulu sebab camni pon bole meletop rumah. hehehehe... ntah pape bile ingat balik.. so, untuk menyelamatkan keadaan, better silent je.. tak payah nak panjang2 cite..

Balik umah, aku terus start kutip seluar2 yang belum basuh, masukkan dalam mesin basuh, pastu basuh la... takkan wat pekasam lak kat dalam tu..huihui.. sementara tunggu seluar2 tu siap dibasuh, aku check la handphone (baru teringat nak active general profile) kalau tak, tak tau ade orang call or sms. tak dengo.. sekali tengok, wah...4misscall... kalau tak check, ntah2 brape la agaknye...risau jugak ye cik abang bile kite diam je... hihihi...

Kesimpulannye... berdiam tak semestinya kite kalah... hehehe...tapi kalau dah bersalah, memang patut berdiam sebab kite memang salah. watpe la nak tegakkan benang yang basah...sedangkan benang yang kering pon belum tentu dapat ditegakkan..Peringatan pada diri sendiri dan sesiapa yang sewaktu denganku, jangan lupa basuh seluar keje suami..heheh~~

1 comments:

inazack said...

setuju sgt2...kekadang kita mmg perlu berdiam diri klu itulah cara yg terbaik supaya keadaan x menjadi lebih parah & tenat.Satu perkara lagi...perkataan "lupa" bukan "sengaja" sekurang2nya kamu telah melafazkan perkataan "sorry" it's good enough! Saling memberi dan menerima perlu ada di antara satu sama lain(suami isteri), baru hidup rumahtangga akan harmoni...gaduh2 manja, biasa yank....hehehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright (c) 2010 !Safa Rida Blog. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes and Web Design.