Pages

Tuesday, March 8, 2011

huh...ade aku kesah!!

Salam semua!! hari ni mood aku baik...aku malas nak cite merepek-repek..aku cuma rasa sedikit pelik dengan orang-orang yang emo tak tentu pasal...aku cuma bagi sikit komen dan tak berniat pon nak cakap aku dipihak yang betol or salah.. tapi dia pulak lebey2..tah la sape makhluk tu..aku pon tak kenal..so, just ignore and anggap la dia tu cume makhluk perosak yang tak tau asal usul kewujudannya..hehehe...fuh....baru tenang sikit rasanye...

Aku ni bukanlah baik sangat..ilmu dan pengalaman pon masih cetek lagi..masih cuba meneruskan hidup dan cuba menaik taraf hidup keluarga..aku ni cuma biasa-biasa orangnye..ramai orang cakap jangan tamak kerana duit bukan segala-galanye..betul!!memang betul sangat!!aku setuju.. tapi kite kena faham keadaan sekarang yang memerlukan duit untuk segala-galanye.. semua keutamaan kite di rumah memang memerlukan duit..sebab duit jugaklah suami bergaduh dengan isteri, sebab duit jugak orang boleh beli kepercayaan..orang berduit selalu dipandang..ekonomi orang kite semakin jatuh..kite memang tak boleh lari dari memikirkan cara mencari duit (rezeki).. ade orang sanggup buat ape saje untuk dapatkan duit..

Aku paling sedih bile ingat dulu mase keje kat banyak company(aku ni dah keje banyak tempat jugak)..keje bagai nak rak camane pon sama je..adatlah keje dengan orang..semua kena ikot kata..kadang-kadang kena buli macam2..kite tukarkan semua tenaga kite dengan duit (gaji setiap hujung bulan). bile fikir memang sedih..sebab kena ikot kata orang..padahal kalau dengan emak abah ade je nak dibantah..(isk3) pastu duit gaji yang tak seberapa tu tak cukup pulak nak bagi kat mak abah..setakat berapa sangat la yang dapat hulur..

Tapi bile cari rezeki dengan cara sendiri, banyak jugak cabarannye..terutama dari orang yang dekat dengan kite..barulah kite boleh tafsirkan siapa kawan dan siapa lawan..siapa yang betul2 disamping kite dan siapa yang cuma disamping kite waktu kite senang sahaja..waktu kite susah takde sape nak dekat dengan kite. Itulah lumrah hidup..orang sekeliling cuma boleh kata, KESIAN kalau kite susah..tapi yang nak menghulur kat kite sangat sikit quantitinya..inilah hakikat sebuah kehidupan..yang senang disanjung yang susah dihina..yang tak bole bla sekali bile yang nak berusaha menambah pendapatan pon turut terkena tempiasnye..turut diperlekehkan...ape yang korang2 nak sebenarnye??(sesiapa yang bising2 dan sebok2 kutuk orang)
Pelik kan manusia sekarang ni..aku tak pernah kisah kalau dapat nasihat yang berguna..tapi kalau setakat bercakap atas rasa tak puas hati je, rasanye orang yang berkenaan tak perlu berkata2 langsung...
Sekian...

3 comments:

inazack said...

...jadi diri sendiri! pedulikan apa pun orang nak kata....yang penting kamu tahu apa yang kaum mahu..., kamu tahu apa yang kamu buat.., selagi tidak melanggar hukum ALLAH....teruskan!

Anonymous said...

kalu dah xkesah, xperlulaa melatah..
hehehe...
kecian...
hahahha...

EedaFizZ said...

tak melatah...cuma saje nk luahkan ape yg terbuku dihati je..hahaha
this is my blog..ape nk kesah nk type ape pon..huahuahua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright (c) 2010 !Safa Rida Blog. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes and Web Design.