Pages

Tuesday, March 22, 2011

Kalumpang Resort Versi Dalam Ujan

Hai semua!!!

Sabtu lepas aku pegi 'berkubang' kat Kalumpang Resort & Training Center..

Tempatnye ok dan menarik jugak..Ade beberapa chalet yang menghadap sungai.. Sungai tu yang wat aku rase tempat tu menarik. Tapi mase kitorang sampai ujan turun renyai-renyai.. Dan makin lama makin lebat la pulak. Kitorang (aku & hubby)  rase cam hampeh je gi situ.. Yela..punye la semangat kitorang bersiap nak ke sana  at last dah sampai tak bole mandi sebab air sungai deras sangat sebab ujan lebat. huk3... :(

Dah tu sementara tunggu hujan berhenti, kitorang melepak kat kedai makan untuk makan2 dulu sebab lapo la..Owh..lupe nak bagitau. Nak masuk situ kena bayar ok.. RM10/person untuk dewasa & RM5/person untuk kanak2. Dan korang akan dapat mende ni untuk dipakai  macam gi Sunway Lagoon la plak!!

~Tag untuk dipakai kat tangan~
Setelah hampir sejam, hujan akhirnya stop jugak.. Horeyyy!!! kitorang nak terus turun sebenarnye tapi takot kena suruh naik pulak sebab takde sorang pon yang turun lagi.. maybe sebab air still deras lagi kot.. So kitorang just lepak2 kat tepi sungai sambil rendam2 kaki kat dalam sungai. Best tau!! air sungai yang sejuk tu memang wat aku rase fresh.

Tengah dok syok2 rendam kaki tu tiba2 ade sekor katak yang gemok pulak muncul kat tepi batu yang dekat ngan aku. Hampeh punye katak!! Geli betul. tau la tempat dia tapi kan aku baru nak dapat feel tenang & fresh kat situ.. Respect la sikit. dah la muncul tiba2. Teruk betul!!! Aku terus menjerit-jerit macam orang gile kat situ sebab terkejut dengan kemunculan katak tak diundang tu. Memang hampeh sangat3!!!!

Kitorang tukar tempat lepak. Tempat yang airnye agak kurang deras sikit. Best berendam kt situ cuma air sungai lepas ujan memang tak brape best sangat sebab agak berbau dan tak jernih. tapi rugi la kalau tak berendam. Tak kisah la ape pon yang penting enjoy the moment!!!

Kat bawah ni gambar2 yang berkenaan dengan crite di atas:-







tQ coz menghabiskan sikit masa untuk entry ni.. :))

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright (c) 2010 !Safa Rida Blog. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes and Web Design.