Pages

Friday, April 15, 2011

~Diari Hari Jumaat~

Hai semua!!! Macam mana hari ni?? Sihat??? (Wah...dah macam sesi bertanya khabar la pulaks!ahaks!!)

Actually hari ni agak bosan sikit.. So, saje suka2 nak type diari untuk hari ni kat blog yang dah macam diari maya aku...wekks!! yeke?? Tak sangat kot.. Aku ni malas nak tulis diari sebenarnye.. Tahun lepas tu ade la beli diari (planner 2010), tapi bila tiba tarikh 31 Disember 2010, buka je diari tu still macam baru beli je..kosong. Takde ape yang aku tulis..kalau ade pun kat page depan je.. tulis nama sendiri..huhu~~

So, tahun ni tak beli diari dah. Just ade buku kecik untuk catatan penting yang letak kat dalam handbag je. Tapi kalau dah dasar suka membazir tu payah la sikit. hahaha~~ Aku dah jumat tak beli diari/planner tapi aku beli notebook kecik2. Bukan 1, tapi 3..Bila fikir2 balik baik beli diari je..tapi bile beli diari dah tak tau nak tulis ape..lagipun diari tu cantik la pulak.. Sayang nak conteng2.. Pelik ngan diri sendiri yang toink2 ni!! :p

Oooo..Lupa.. Topik hari ni kan nak type ape yang aku dah buat hari ni...

Pagi : Bangun terus siap2 nak keluar.. Hajatnya nak cari2 ape peluang yang ade. Ooo..ye.. Aku punya plan hari ni cuma pegi cyber cafe untuk printing.. Tapi disebabkan aku tak list ape aku nak print, ade la sikit benda yang tertinggal untuk aku print..huhu.. Bingai!! Nampaknya aku kena kumpul duit tabung 'Katak' la untuk beli printer sendiri..hurmmm~~ (untuk pengetahuan u alls, tabung katak stand for my tabung yang berbentuk kartun frogy..nasib baik comel.kalau sebijik cam katak puru, confirm aku tak suka!!) Fuhhh...punya la mahal print kat cyber cafe yang ramai pekerja bangla tu!! Tapi apakan dayaku. Terpaksa jugak print kat situ sebab dah tak tau mana lagi tempat yang bole aku print document penting nih..(penting la sangat kan)

Masih pagi lagi tapi matahari dah mula keluar : Ketika ini pekedai2 kain di sekitar tempat aku sampai ni baru nak bukak kedai masing2.  Aku nak parking kereta pun senang sebab car park di sekitar tepi jalan yang selalunya busy time aku pegi situ sangat berbeza keadaannya. Lengang je..Suasananya menarik dan tak pernah aku tengok sebab sebelum ni time macam ni aku dah ade kat ofis tengah khusyuk wat keje. Ceewahh!! Aku memang rajin time keje. Weks!!   Then aku pun terus pegi bayar duit parking dan blah dari situ. Aku pusing2 sekitar situ tapi semua kedai tak buka lagi.. Yang dah buka cuma kedai mamak jual roti canai dan kedai paper. Aku beli paper Metro then lepak kat tengah2 alam(dataran kat depan kedai2 tadi) sambil baca paper. Gayanya macam bagus je kat situ. Wahaha... Best la pulak wat camtu!! Rasa macam tenang je. Tapi tak tau la ape pandangan mata2 lain yang tertengok aku kat situ. huhu.. Tapi inilah part yang paling best untuk hari ni buat masa ni. Buat sesuatu yang lain daripada biasa aku buat. Biasanya aku kalau nak berjalan2 or melepak2 mesti nak ade kawan temankan. Tapi sekarang aku boleh berseorangan.

Dah tengahari sikit : Dah mula rasa panas2 sikit. Matahari dah hampir terpacak atas kepala. So, aku berniat nak blah dari situ. Perut pun tiba2 buat hal pulak. huhu... Tinjau2 toilet kat area situ tapi hampeh. Toilet macam tak bole guna je. So, aku pun pegi dari situ dengan rasa kurang selesa. Before balik rumah aku singgah kat ofis seseorang yang banyak bagi pendapat dan banyak membantu dari aspek mental. hihi.. Aku melepak kat situ nak dekat sejam jugak kot. Haha... Elok pulak perut ni. Then balik umah terus ngadap laptop...

Petang : Hurm... Aku tengah wat planning.. Untuk pengetahuan semua, aku ade beli notebook yang ala2 diari tapi bukan diari sebab buku2 kecik yang aku selalu conteng2 tu dah habis..dan jahanam sebab main sumbat2 je dalam beg. hihihi~~

p/s : takde gambo yang sesuai untuk entry kali ini sebab aku lupa nak amek gambo!!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright (c) 2010 !Safa Rida Blog. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes and Web Design.