Pages

Tuesday, April 26, 2011

Hellooo...Saya tak Boleh Bantu Lagi... [Part Two]

Hai semua!! Agak lama rasanya tak update blog..(lama ke???) Ada la dalam 2 ke 3 hari.. (Lama la jugak untuk orang yang dah addicted to blogging!!)

Sebenarnya dalam 2,3 hari lepas aku ni sibuk dok try nak wat signature untuk setiap entry..Macam-macam tutorial blog aku bukak.Copy itu copy ini tapi jadi teh tarik je..Tapi tak berhasil atau dengan kata lain, tak menjadi langsung!! Hampeh!! Padahal orang lain dah bertahun-tahun ada signature kat setiap entry diorang..Dah la ketinggalan, lagi tak menjadi pulak tu. Sabar, sabar... Nasib baik aku boleh bersabar dan tak give up mencuba. Hasilnya dah berjaya walaupun rasa macam buruk lah pulaks!! huhu.. Tak kisahlah..Yang penting puas hati sebab semuanya usaha sendiri untuk 'godek-godek' apa yang patut.

Hari ni pulak sibuk belek-belek Cik Nuffnang. Dah lama register tapi hari ni baru terdetik di hati untuk tengok apa yang ada disebalik Cik Nuffnang. Banyak yang aku tak tau dan tak ambil tahu sebelum ni. Bak kata orang bijak pandai.. "Walaupun ada telaga emas di depan mata, tapi tak pernah nak jenguk ke dalam dan tak nak usaha untuk ambil emas-emas tu..So, tak dapat apa-apa la..." Kawan-kawan...Rajin-rajin la tengok apa yang ada dalam Nuffnang! Rebutlah peluang selagi ada...

Tadi terbaca entry kak KancilBiru pasal rumah berhantu di Seksyen 2, Shah Alam. Ntah macam mane ter'click' cerita RedMummy pulak. And then tertengok pulak video RedMummy di 'interview' di 1Tube. Menarik dan banyak perkongsian pengalaman daripada Otai Blogger (wahhh...selamba je aku bagi nama lain kat RedMummy...Sorry kak Red..) Memang banyak tips dan info baru untuk orang yang baru ber'blogging' macam aku ni.. Siapa-siapa yang berkenaan pun boleh la melawat blog diorang.

Eh, lupa pulak! Hari ni mood agak mendung di pagi hari. Gerimis di hati je..http://www.emocutez.com
Tak lebih dari itu. Something happen. Unpredictable. Aku pun tak tau macam mana aku boleh nekad macam tu. Lantak lah apa 'diorang' nak cakap. Yang penting aku tak stress and sel-sel aku selamat. (Sedikit info: Jika kita terlampau stress, Sel-sel dalam badan kita akan rosak. Sebab itulah, orang-orang yang tak pandai mengawal stress akan lebih cepat kelihatan tua daripada usia sebenar..Nak sentiasa awet muda?? Amalkan pemakanan yang sihat dan sentiasa bijak menangani stress!)
Tukar muka yang ini ----> http://www.emocutez.com 
Dan jadi macam ini.. ----> http://www.emocutez.com   
Senang je kan???hehehe...

Tambah sikit pasal mood tadi... Hari pertama aku masuk ofis, aku punye senyum tak payah cakap la...Giler ah!! Lebar betul!! (Tak percaya baca entry Part One yang lepas.) Tapi takde sape nak senyum kat aku balik. Maybe diorang terlalu busy sampai lupa cara nak senyum. uhuk3~ Apa perasaan korang kalau korang senyum bagai nak rak, tapi semua orang pandang dengan pandangan sinis?? Tak friendly langsung kan? Huh!! Apa dia ingat ofis tu bapak dia punya?? Hahaha.. Tapi tak semua yang berperangai macam tu.. Ada lagi segelintir pihak yang masih mempunyai adab sopan dan tatasusila yang baik.
Untuk pengetahuan semua, aku dah takde di sana dan tak mungkin nak ke sana lagi (Ceewaaahhh!! Ayat bikin panas je! Memang terlebih!!)

Sesi meluahkan perasaan tamat di sini.. Sekian..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright (c) 2010 !Safa Rida Blog. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes and Web Design.