Pages

Sunday, July 10, 2011

Pengalaman pertama..huhu~~

Hai semua..

Lama bercuti (3hari je..) So, lama jugak la tak tengok blog ni.. Kali ni nak cerita pengalaman kali pertama berurut (dalam mission to get baby..hihihi~tiba2 teringin lak nak ada anak lepas hampir 2tahun kawen) Memang tak jangka langsung yang berurut untuk turunkan peranakan (istilah tukang urut) tu sakit sangat!! Fuh..ni baru sekali. Ada lagi 2kali untuk complete turunkan peranakan pada tempat yang sepatutnya. Adoiii!!! Ni pun still rasa sakit kat bahagian yang diurut..

Nasihat tukang urut yang perlu kita take note eespecially untuk anak2 dara dan orang yang masih belum pernah mengandung, JANGAN ambil apa2 jamu sebab jamu2 tu adalah herba2 yang diproses. Biasanya function herba untuk menaikkan peranakan. Kalau lepas bersalin baru boleh makan jamu. Lepas tu katanya tak perlu pantang apa2 makanan sebelum mengandung. Kalau dah bersalin baru kena pantang makan.

Cuba je la kan.. Sakit pun kejap je.. Takde la sampai cedera kena urut. Kalau berusaha pasti boleh berjaya!!

1 comments:

Aty Fared said...

eeeeee....tak suker ar berurut...meamng sakit..lagi2 urut kampung... akak dulu urut lepas gugur tu kan.. pantang ar konon2... siyes..tak tahan..!!! huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright (c) 2010 !Safa Rida Blog. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes and Web Design.